Visserij.nl

Nieuws over de beroepsvisserij

MDV-1 ‘The Horn of Hope’ documentaire

2 min read

De MDV 1 Immanuel is een innovatief vissersschip dat in 2015 in de vaart is gekomen. Het pilotschip dient als voorbeeld voor de beoogde duurzame transitie in de visserij. Onlangs is de documentaire 'The Horn of Hope' online geplaatst

De MDV 1 Immanuel is een innovatief vissersschip dat in 2015 in de vaart is gekomen. Het pilotschip dient als voorbeeld voor de beoogde duurzame transitie in de visserij. Onlangs is de documentaire ‘The Horn of Hope’ online geplaatst.

Deze film toont het proces van idee tot ontwikkeling van het pilotschip MDV 1 Immanuel. Dit hypermoderne visserschip heeft als belangrijkste kenmerken:

– 80% minder brandstof dan traditionele vissersschepen

– 80% minder co2 / noX

– Essentiële verbetering van de carbon footprint

– Verbetering werkomstandigheden bemanning

– Ononderbroken koelketen aan boord voor optimaal verse vis.

Het pilotschip MDV 1 is een hypermoderne visserschip en onderdeel van Stichting Masterplan Duurzame Visserij. Dit innovatieproject is erop gericht om baanbrekende innovaties te onderzoeken en te realiseren in de Nederlandse visserijsector. Herstructurering van de visserijvloot is pure noodzaak omdat de huidige vissersschepen een ontoereikend of risicovol verdienmodel te zien geven, aldus Stichting Masterplan Duurzame Visserij

Een speciale dank aan de sponsoren van de film: Flynth adviseurs & accountants, De Olde & Ten Napel Consultancy, Hoekman Shipbuilding B.V., Padmos B.V., Rabobank Noordoostpolder, Brouwer Urk Intern. Transport B.V., Visserijcooperatie Urk, Elektro Westhoeve B.V., LEBA Metaalbewerking B.V. Kijk onder de documentaire en daaronder een korte video: Aan boord van de MDV 1 ‘Immanuel’

Video 1: MDV documentaire ‘The Horn of Hope’

Video 2: Aan boord van de MDV 1 ‘Immanuel’

MDV 1 Immanuel is een innovatief vissersschip dat in 2015 in de vaart is genomen. Het pilotschip dienst als voorbeeld voor de beoogde duurzame transitie in de visserij. Bijv. het brandstofgebruik is 80% minder dan traditionele vissersschepen in 2010.

Gepubliceerd door Stichting Masterplan Duurzame Visserij

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *