Online supermarkt bezorgt verse Noordzeevis
2 min readOnline supermarkt Picnic bezorgt voortaan ook oer-Hollandse Noordzeevis uit Scheveningen. Mede-oprichter Michiel Muller overhandigde woensdag 30 november in Scheveningen de eerste bestelling aan de Haagse cabaretier Sjaak Bral.
Door Noordzeevis uit Scheveningen in het assortiment op te nemen onderstreept Picnic het belang van duurzaamheid en vergroot het het aantal lokale producten in het assortiment. Michiel Muller: “We vinden duurzaamheid heel belangrijk. We bezorgen met elektrische wagentjes, bieden overal lokale producten aan en kopen versproducten pas in nadat de bestellingen binnen zijn, zodat we niets hoeven weg te gooien. Het aanbieden van vis die in Nederlandse wateren is gevangen en vervolgens in Scheveningen is verwerkt, past perfect bij onze filosofie. En natuurlijk is het ook gewoon een mooi, vers en overheerlijk product.”
Klanten kunnen kiezen uit rode poon en wijting. Deze worden geleverd door vis- en garnalengroothandel Den Heijer uit Scheveningen. Picnic werkt samen met Stichting Noordzeevis uit Scheveningen, een stichting die zich inzet om Noordzeevis uit Scheveningen geliefd te maken. Suzanne van der Pijll van Stichting Noordzeevis: “De samenwerking met Picnic is een mooie kans om de Noordzeevis uit Scheveningen onder de aandacht te brengen bij consumenten zodat veel meer mensen kunnen genieten van één van deze lekkere, verantwoorde en gezonde vissen.”
Sjaak Bral was zeer tevreden met zijn bestelling. “Als echte Hagenees vind ik dit een mooi initiatief om mensen kennis te laten maken met vis die zo dicht bij huis gevangen wordt. Bovendien eet ik als cabaretier vaak een stukje duurzame vis voordat ik moet optreden. Zo blijf ik scherp.”
In deze opstartperiode kunnen voorlopig alleen de Picnicklanten in het westen van het land de Noordzeevis bestellen. Het is de bedoeling dat de rode poon en wijting over een tijdje in heel Nederland te verkrijgen zullen zijn.
Over Picnic
Picnic, dat in 2015 werd gelanceerd, bezorgt boodschappen zonder onnodige tussenschakels. Duurzaamheid is een belangrijke kernwaarde. Zo wordt veel gebruik gemaakt van lokale producten en wordt verspilling tegen gegaan door versproducten pas in te kopen als de klanten ze hebben besteld. De boodschappen worden geleverd met elektrische wagentjes zonder uitstoot. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag, dat de bezorging gratis is en de boodschappen daarnaast de laagste prijs hebben [Nieuwsbericht Noordzeevisuitscheveningen.nl – 29 november 2017]